Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len "VOP") spoločnosti Mighty Business, s.r.o. pre internetový obchod dostupný na https://akce.rodinne-zlavy.sk/ alebo v našej aplikácii. Reklamačný poriadok je určený iba pre zákazníka spotrebiteľa.
Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľ, sa rozumie každý človek (fyzická osoba), ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s nami zmluvu, alebo s nami inak jedná (ďalej len tiež len „spotrebiteľ").
Základný návod - ako postupovať pri reklamácii, vrátení, výmene:
- V prípade vrátenia alebo výmeny tovaru ho zašlite v pôvodnom a nepoškodenom stave tak, aby nemal žiadne známky používania.
- Uistite sa, že je v pôvodnom obale a opatrený všetkými visačkami.
- Do balíčka vložte vyplnený formulár, ktorý si môžete stiahnuť TU.
- Tovar môžete odovzdať na akejkoľvek pobočke Zásielkovne, s uvedením nášho kódu 97369229.
- Štítok na balíček Vám vytlačia priamo na pobočke Zásielkovne.
- Tovar nám bude doručený do nášho skladu. Náklady na tento spôsob dopravy hradíme my.
Kompletný reklamačný poriadok:
1. V TEJTO ČASTI SA DOZVIETE, AKO BY MAL NÁŠ TOVAR VYZERAŤ PRI PREVZATÍ
Aké má mať náš tovar vlastnosti v okamihu jeho prevzatia?
Zodpovedáme Vám za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predovšetkým zodpovedáme za to, že v čase, keď tovar prevezmete:
- má tovar vlastnosti, ktoré sme si dojednali, a chýba-li dojednanie, také vlastnosti, ktoré sme my, alebo výrobca popísali alebo ktoré ste očakávali vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nami či výrobcom vykonávanej,
- sa tovar hodí na účel, ktorý pre jeho použitie uvádzame alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutého stranami, alebo prevedenie dohodnutého vzorku alebo predlohe, ak bola kvalita alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov
Predpoklad, že je tovar vadný: Ak sa vada prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.
2. TU SA DOZVIETE, V AKÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA UZNANÁ
Za aké vady nezodpovedáme?
Nezodpovedáme Vám za vady v týchto prípadoch:
- ak je vada na tovare v čase prevzatia a pre takú vadu je dojednaná zľava z kúpnej ceny,
- vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo vyplýva-li to z povahy tovaru,
- je spôsobená Vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovaru) alebo to vyplýva z právnych predpisov,
- tovar, ktorý bol zákazníkom upravený a vznikla-li vada v dôsledku tejto úpravy,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z právnych predpisov,
- vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).
V akých prípadoch nám nemôžete tovar vrátiť?
- balený tovar, ktorý nie je možné z hygienických dôvodov znovu použiť, alebo u už použitého tovaru (napr. poškodí-li zákazník ochranný obal tovaru alebo poruší-li bezpečnostnú uzáveru alebo môže-li dôjsť k inej kontaminácii tovaru);
- iný tovar, keď je tovar opatrený hygienickým či iným utesneným obalom a z hygienických či zdravotných dôvodov ho nie je možné vracať;
- ak bol nami dodaný tovar nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
- tovar, ktorý bol upravený podľa Vášho priania.
Upozornenie: Ak nám budete chcieť vrátiť už rozbalený tovar, ktorý bol opatrený hygienickým obalom, máme záujem na dodržiavaní platných hygienických noriem. V týchto prípadoch sme oprávnení odmietnuť vrátený tovar a na Vaše náklady Vám ho poslať späť.
3. NA ČO SI DÁVAŤ POZOR PRI PREVZATÍ TOVARU?
Prekontrolujte obsah nášho balíčka
Pri prevzatí tovaru ho skontrolujte a presvedčte sa o jeho vlastnostiach (predovšetkým či ste obdržali správny druh tovaru, či má tovar dojednanú kvalitu, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo obsahovať má).
Kedy nebudete môcť tovar reklamovať
Neprislúchajú Vám práva z vadného plnenia, ak sa jedná o vadu, ktorú:
- ste museli s vynaložením obvyklej pozornosti poznať už pri uzavretí kúpnej zmluvy, alebo
- ak je tovar odovzdaný neskôr než pri uzavretí kúpnej zmluvy, potom priamo pri jeho prevzatí, alebo
- ak ste pred prevzatím tovaru vedeli, že tovar má vadu, alebo
- ak ste vadu sami spôsobili.
4. BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY?
Kontrola obalu pred prevzatím tovaru od prepravcu
Pri prevzatí zásielky od doručovateľa skontrolujte neporušenosť obalu. Prevzatím zásielky potvrdzujete, že ste zásielku prevzali bez zjavných vád. Ak je obal poškodený, oznámte to priamo prepravcovi a spíšte zápis o škode. Zásielku si ponechá doručovateľ.
Zistíte, že bol tovar poškodený až po rozbalení balíčka?
Informujte nás ihneď po prevzatí a zistení vady, najneskôr do 3 dní od prevzatia zásielky. Ideálne prostredníctvom reklamačného formulára. Uveďte v ňom:
- Vaše osobné identifikačné údaje
- E-mail, z ktorého ste tovar objednávali
- Identifikáciu tovaru, ktorý zahrnete do reklamácie
- Kópiu nákupného dokumentu (napr. faktúry)
- Fotodokumentáciu vady
- Popis problému, ktorý ste na tovare objavili
Dôležité: Ak reklamáciu oznámite štvrtý (4) a nasledujúci deň od prevzatia zásielky, nebude s veľkou pravdepodobnosťou taká reklamácia uznaná prepravcom.
5. AK VÁM PRIŠLO NIEČO INÉ, NEŽ STE SI U NÁS OBJEDNALI
V prípade, že ste obdržali nesprávne zaslaný tovar, nesprávne množstvo či iné farebné prevedenie, prípadne úplne iný tovar, ktorý ste si neobjednali apod., kontaktujte nás najlepšie e-mailom: [email protected], písomne alebo prostredníctvom online reklamačného formulára.
Po vyplnení a odoslaní reklamačného formulára obdržíte potvrdenie na Váš e-mail. My všetko čo najrýchlejšie skontrolujeme a budeme Vás kontaktovať, aby sme dohodli ďalší postup.
6. ZISTENIE VADY TOVARU V ČASE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA
Výmena a vrátenie tovaru je možná do 14 dní od prevzatia tovaru. Na vracanie tovaru alebo tovar, ktorý je určený na výmenu, sa vzťahujú všetky podmienky uvedené v tomto reklamačnom poriadku.
Môže dôjsť k zníženiu hodnoty tovaru? V lehote 14 dní od prevzatia tovaru Vám garantujeme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo tovar vymeniť za iný. Tovar je ale v takom prípade nutné vrátiť späť nepoškodený, prípadne v utesnenom či hygienickom obale.
7. ZISTENIE VADY TOVARU PO UPLYNUTÍ 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA - REKLAMÁCIA
Kedy reklamovať vadný tovar
Právo z vady tovaru (reklamovať ho) ste povinní u nás uplatniť ihneď, bez zbytočného odkladu potom, čo sa vada objavila. Ste oprávnení uplatniť právo z vady, ktorá sa u spotrebného tovaru vyskytne, v čase 24 mesiacov od prevzatia.
Čo mám urobiť pre uplatnenie vady tovaru?
Za účelom uplatnenia práv z vád tovaru vyplníte a odošlete online reklamačný formulár alebo nám napíšete e-mailom na [email protected] alebo písomne, kde uvediete predovšetkým:
- meno a priezvisko;
- e-mail, z ktorého ste tovar objednávali;
- telefónne číslo;
- identifikáciu tovaru, ktorý zahrnete do reklamácie;
- popíšte vzniknutú vadu vlastnými slovami;
- zvolený spôsob vybavenia reklamácie;
- Vašu adresu pre prípadné vrátenie tovaru po uzavretí reklamačného procesu.
Dodanie reklamovaného tovaru späť predávajúcemu
Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady), ideálne v pôvodnom nepoškodenom obale.
Kto nesie náklady na dopravu reklamovaného tovaru? Ak využijete pre vrátenie tovaru službu Zásielkovne, s uvedením nášho kódu 97369229, tento spôsob dopravy hradíme my.
8. AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ
Kedy bude uzavretý reklamačný proces?
Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od uplatnenia práva z vád. V tejto lehote najneskôr býva z našej strany reklamačný proces uzavretý.
Posúdenie vady
Spravidla však do 3 pracovných dní po doručení potrebnej dokumentácie (fotografie a ďalších nevyhnutných údajov pre posúdenie vady tovaru) či doručení reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané bezodkladné posúdenie vady a ozveme sa s predbežným názorom zákazníkovi - najčastejšie telefonicky.
9. AKÝ ZVOLIŤ SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
Podstatné porušenie zmluvy
V prípade, že je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, máte právo na:
- odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru, alebo
- odstránenie vady opravou tovaru (ak je to z povahy tovaru možné a účelné), alebo
- primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
- odstúpenie od zmluvy.
Nepodstatné porušenie kúpnej zmluvy
V prípade, že je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, máte právo na:
- odstránenie vady (dodaním nového tovaru bez vád, alebo dodaním chýbajúceho tovaru, alebo opravou tovaru), alebo
- primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Dôležité: Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu.
10. UKONČENIE REKLAMÁCIE
Ak ste reklamovali tovar osobne na našej pobočke alebo prevádzke
Po vybavení uplatnenej reklamácie budete vyrozumení o ukončení reklamácie, a to telefonicky, prostredníctvom SMS, alebo e-mailom a budete vyzvaní na prevzatie reklamovaného tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa kedy ste boli o jej vybavení informovaní.
Ak ste nám tovar na reklamáciu poslali
Ak nám bol reklamovaný tovar zaslaný na reklamáciu dopravcom, bude po jej vybavení automaticky zaslaný na Vašu adresu, ktorú ste nám oznámili.
Ak vraciame kúpnu cenu
V prípade, že reklamácia je uznaná ako oprávnená a Vy oprávnene požadujete ako spôsob vybavenia reklamácie vrátenie kúpnej ceny, zašleme Vám bezhotovostne zaplatenú kúpnu cenu späť na bankový účet, ktorý určíte v reklamačnom formulári, a to najneskôr do 10 pracovných dní odo dňa, kedy Vám bolo zaslané potvrdenie o spôsobe vybavenia reklamácie.
Prevzatie reklamovaného tovaru: Máte povinnosť prevziať reklamovaný tovar najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy ste bol o jej vybavení vyrozumený. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 20 Kč denne.