spoločnosti Mighty Business, s.r.o., IČO: 02413531, so sídlom Rybná 716/24, 110 00 Praha 1, zapísanej v obchodnom registri, vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 219219.
pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese akce.rodinne-zlavy.sk alebo prostredníctvom internetových obchodov umiestnených na adresách domén tretieho rádu vždy v znení akce.rodinne-zlavy.sk
1. ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE
1.1 Prevádzkovateľ e-shopu:
1.2 Reklamácie a vrátenie tovaru
2. ROZSAH PLATNOSTI A POUŽITEĽNOSTI VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK
2.1 Voľba práva. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") predávajúceho upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatváranej medzi nami a spotrebiteľmi alebo podnikateľmi (ďalej len "zákazník" alebo "vy") prostredníctvom nášho internetového obchodu umiestneného na adrese akce.rodinne-zlavy.sk alebo prostredníctvom internetových obchodov umiestnených na adresách domén tretieho rádu vždy v znení akce.rodinne-zlavy.sk
2.2 Medzinárodný prvok. V prípade existencie medzinárodného prvku si dojednávame, že sa právny vzťah medzi nami bude riadiť právnym poriadkom Českej republiky, najmä občianskym zákonníkom. Touto voľbou práva v súlade s čl. 3 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008, zo dňa 17. júna 2008, o práve rozhodnom pre zmluvné záväzkové vzťahy (ďalej len "Rím I") však nesmie byť zákazník touto voľbou zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny jeho obvyklého bydliska podľa čl. 6 ods. 2 Rím I.
2.3 E-shop. Internetový obchod je nami prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese akce.rodinne-zlavy.sk (ďalej len "webová stránka") alebo prostredníctvom internetových obchodov umiestnených na adresách domén tretieho rádu vždy v znení akce.rodinne-zlavy.sk
2.4 Kto je považovaný za spotrebiteľa. Za spotrebiteľa je považovaná každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania s nami uzavrie kúpnu zmluvu, alebo s predávajúcim inak právne koná (ďalej len "spotrebiteľ")
2.5 Kto je považovaný za podnikateľa. Za podnikateľa je považovaná každá fyzická osoba alebo právnická osoba (napr. obchodná spoločnosť, družstvo, ústav), ktorá vykonáva samostatne na vlastný účet a zodpovednosť na základe živnostenského oprávnenia alebo iným spôsobom zárobkovú činnosť s úmyslom venovať sa tejto činnosti sústavne za účelom dosiahnutia zisku (ďalej len "podnikateľská činnosť"). Táto osoba v rámci svojej podnikateľskej činnosti s predávajúcim uzavrie kúpnu zmluvu alebo s predávajúcim inak právne koná (ďalej len "podnikateľ"). Riadime sa zásadou, že pre zákazníka, ktorý uvedie svoje IČO, prípadne aj DIČ, platia ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľa.
2.6 Oboznámenie sa a odsúhlasenie VOP. Odoslaním objednávky (tlačidlo "Dokončiť objednávku") potvrdzujete, že ste sa oboznámili s VOP, vrátane oznámenia voči zákazníkom pred uzavretím kúpnej zmluvy podľa týchto VOP a výslovne s nimi súhlasíte v ich platnom a účinnom znení v okamihu tohto potvrdenia.
3. OZNÁMENIE ZÁKAZNÍKOM PRED UZAVRETÍM KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Oprávnenie predávajúceho a kontrolné orgány. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
3.2. Ilustračný charakter fotografií tovaru. Všetky fotografie a zobrazenia tovaru na webovej stránke majú len ilustračný charakter.
3.3. Tovar, cena, náklady. Nami ponúkaný tovar na webovej stránke a popis jeho hlavných vlastností je k dispozícii pri príslušnom tovare. Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH a zákonom stanovených poplatkov. Nie je zahrnutá výška poplatkov za dopravu a cena za špeciálny druh balenia. Neúčtujeme si žiadne dodatočné náklady na telekomunikačné prostriedky (napr. ak nám budete volať na naše telefónne číslo, zaplatíte len Vašu bežnú sadzbu telefonického hovoru).
3.4 Možnosti platby a dopravy. Konkrétne podmienky platobných metód a možností dopravy sú podrobnejšie popísané v priebehu samotnej objednávky a tiež v časti 7 a 9 týchto VOP. Tovar Vám doručíme prostredníctvom formy dopravy, ktorú si zvolíte z nami ponúkaných možností.
3.5. Záväznosť objednávky. Odoslaním objednávky stlačením tlačidla "Dokončiť objednávku" v našom internetovom obchode zákazník vytvorí záväznú objednávku, ktorá zaväzuje zákazníka k platbe. Zákazník má možnosť pred odoslaním objednávky svoju objednávku skontrolovať a opraviť alebo zmeniť, ako je podrobnejšie popísané v časti 6 týchto VOP.
3.6. Práva zákazníka z chybného plnenia. Práva zákazníka z chybného plnenia, prípadne zo záruky, a podmienky ich uplatnenia sú popísané v časti 11 týchto VOP, alebo v našom reklamačnom poriadku.
4. OZNÁMENIE SPOTREBITEĽOM PRED UZAVRETÍM KÚPNEJ ZMLUVY
4.1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník spotrebiteľ má právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez udania dôvodov (ak nie je uvedené inak) v lehote 14 dní, ktorá začína plynúť najneskôr.
4.1.1. pri kúpnej zmluve odo dňa prevzatia tovaru; alebo
4.1.2. pri kúpnej zmluve s dodaním vo viacerých častiach, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru; alebo
4.1.3. pri kúpnej zmluve, ktorej predmetom sú pravidelné opakované dodávky tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru;
s tým, že spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred časovým okamihom špecifikovaným v čl. 4.1.1 až 4.1.3 tak, že nám oznámi svoj zámer od kúpnej zmluvy odstúpiť vyplnením a odoslaním formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy (ideálne spoločne s vráteným tovarom) či oznámením na náš e-mail [email protected].
4.2. Kedy nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:
4.2.1. o dodávke tovaru, ktorý bol upravený alebo vytvorený na prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;
4.2.2. o dodávke tovaru, ktorého cena závisí na výkyvoch finančných trhov nezávislých na našej vôli, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
4.2.3. o dodávke tovaru podliehajúceho rýchlej skaze a tovaru, ktorý bol po dodaní nezvratne zmiešaný s iným tovarom;
4.2.4. o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý zákazník z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť, čo platí aj pri zvukovej alebo obrazovej nahrávke a počítačových programoch, ak zákazník porušil ich pôvodný obal;
4.2.5. o doprave, na konkrétny termín alebo počas konkrétnej doby;
4.2.6. o poskytovaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s Vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
4.3. Povinnosť spotrebiteľa pri odstúpení od kúpnej zmluvy. Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nám zaslať späť tovar nadobudnutý na základe kúpnej zmluvy, od ktorej odstúpil, najneskôr do 14 dní od okamihu odstúpenia od kúpnej zmluvy. Zákazník je povinný tovar zaslať späť alebo vrátiť kompletný, t.j. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, všetkej dokumentácie, čistý, nepoškodený, nevypraný a pokiaľ možno vrátane pôvodného balenia, v stave a v hodnote, v ktorej ho prevzal. Vezmite prosím na vedomie, že ak odstrihnete visačky a štítky pripevnené k tovaru, môže dôjsť k zníženiu hodnoty tovaru. Ak dôjde k znehodnoteniu obalu, môže dôjsť k zamietnutiu odstúpenia od kúpnej zmluvy.
4.4. Vrátenie tovaru cez akúkoľvek pobočku Zásilkovny. Môžete nám tovar vrátiť späť cez pobočku Zásilkovny, s uvedením kódu 97369229. Štítok na balíček vám vytlačia priamo na pobočke Zásilkovny. V prípade tohto spôsobu vrátenia tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy sú náklady na dopravu hradené nami.
4.5. Zníženie hodnoty tovaru. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za zníženie hodnoty vráteného tovaru alebo späť zaslaného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku nakladania s tovarom iným spôsobom, než ktorý je nutný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru. Ak nám bude vrátený poškodený či nekompletný tovar, započítame náš nárok na náhradu škody voči kúpnej cene, ktorú požadujete vrátiť. Budeme vždy hodnotiť konkrétny prípad, aby sme zistili mieru poškodenia, znehodnotenia tovaru a určili jemu zodpovedajúcu zníženú hodnotu. O týchto krokoch Vás budeme informovať na uvedenú e-mailovú adresu alebo telefonicky.
4.6. Vrátenie kúpnej ceny. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v lehote na odstúpenie sme povinní zákazníkovi vrátiť všetky peniaze vrátane nákladov na dopravu tovaru vo výške, ktorá zodpovedá najlacnejšiemu typu dopravy nami ponúkanej, a to na vami uvedený bankový účet, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy. Vezmite na vedomie, že sme oprávnení Vám peniaze vrátiť až vo chvíli, keď od Vás obdržíme späť vrátený tovar.
4.7. Sťažnosti. Mimosúdne vybavovanie sťažností zákazníkov zabezpečujeme prostredníctvom e-mailu [email protected] a telefónneho čísla +420 606 251 148.
4.8. Mimosúdne riešenie sporov. K mimosúdnemu riešeniu zákazníckych sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a zákazníkom z kúpnej zmluvy.
4.9. Európske spotrebiteľské centrum ČR. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení zákazníckych sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení zákazníckych sporov on-line).
4.10. Nepravdivé alebo neúplné recenzie. Vyhradzujeme si právo nezverejňovať recenzie zákazníkov, ktoré sú nepravdivé, obsahujú nevhodné výrazy alebo nesúvisia so zakúpeným tovarom.
4.11. Poučenie v súvislosti s digitálnym obsahom. Upozorňujeme spotrebiteľov, že ak by sme predávali digitálny obsah, tak neposkytujeme aktualizácie zakúpeného digitálneho obsahu.
5. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET A ĎALŠIE PREDPOKLADY PRE PRIJATIE OBJEDNÁVKY
5.1. Registrácia. Na základe registrácie zákazníka pomocou e-mailu a zvoleného bezpečného hesla, vykonanej na webovej stránke obchodu, môže zákazník pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Užívateľ potvrdí, že súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a oboznámil sa so zásadami spracúvania osobných údajov.
5.2. Funkcia užívateľského účtu. Zo svojho užívateľského rozhrania ("Môj účet") môže zákazník vykonávať objednávanie tovaru, sledovať históriu a detaily svojich objednávok, sledovať platné zľavové kupóny, evidovať dobropisy a sledovať stav vybavenia objednávok atď. (ďalej len "užívateľský účet").
5.3. Povinnosť uvádzať pravdivé a správne údaje. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je zákazník povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je zákazník pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené zákazníkom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
5.4. Zabezpečenie užívateľského účtu. Prístup k užívateľskému účtu je zákazník povinný mať zabezpečený užívateľským menom a silným heslom. Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných na prístup do jeho užívateľského účtu. Zákazník nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám.
5.5. Možnosť zrušiť užívateľský účet pri jeho nepoužívaní. Môžeme zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď zákazník svoj užívateľský účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, či v prípade, keď zákazník poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy v znení týchto VOP.
5.6. Nutná údržba. Zákazník berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu.
6. OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
6.1. Ceny tovaru. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, keď sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto nie je obmedzená naša možnosť uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.
6.2. Zložky kúpnej ceny. Spoločne s kúpnou cenou nám je zákazník povinný zaplatiť aj prípadné náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške a tiež prípadný poplatok za zvolený spôsob platby. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru. Pred záväzným dokončením objednávky bude zákazník informovaný o konečnej cene obsahujúcej náklady balného a dopravného.
6.3. Náklady na balné a iné dodatkové služby. Bežné balné Vám neúčtujeme. Môžete si ale v priebehu objednávky vybrať niektorú z našich spoplatnených dodatkových služieb. Pôjde o darčekové balenie, anonymné balenie, darčekové prianie alebo tringelt baličovi. Ak odstúpite od kúpnej zmluvy v lehote, ktorú garantujeme spotrebiteľom, tak Vám od kúpnej ceny budú odpočítané náklady na dodatkové služby, ktoré ste si objednali. Jedná sa o náklady, ktoré sme reálne vynaložili na Vaše prianie a preto nie sme povinní ich vracať. Vychádzame z § 1833 občianskeho zákonníka.
6.4. Náklady na dopravu. Naše webové stránky alebo aplikácie obsahujú tiež informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru. Výška nákladov na dopravu bude záležať najmä na zvolenom dopravcovi, spôsobe prepravy.
6.5. Proces objednávky. Pre objednanie tovaru vyplní zákazník objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu (vkladá tovar "do košíka", zvolí spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, uvedie doručovaciu adresu a iné nevyhnutné kontaktné údaje, zvolí požadovaný spôsob doručenia objednaného tovaru a získa informácie o nákladoch spojených s dodaním, prípadne zvoleným balením tovaru). Jedná sa o záväznú objednávku tovaru zaväzujúcu k platbe (ďalej len "objednávka"). Odoslaním objednávky potvrdzuje zákazník, že odsúhlasil tieto všeobecné obchodné podmienky a čítal naše zásady spracúvania osobných údajov.
6.6. Proces s odoslaním objednávky. Pred dokončením objednávky je zákazníkovi umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky zákazník vložil, a to aj s ohľadom na možnosť zákazníka zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo "Objednávam" a proces objednávky je tým ukončený. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Ak bude pri spracovaní objednávky zistené, že boli použité zjavne nepravdivé alebo neúplné údaje, môžeme objednávku odmietnuť, o čom budete vyrozumení e-mailom. Zákazník môže byť zodpovedný za škodu, ktorú uvedením zámerne nepravdivých alebo nesprávnych údajov spôsobí.
6.7. Vlastnosti tovaru. Zákazník je povinný sa pred dokončením objednávky oboznámiť s vlastnosťami, druhom a odporúčaným spôsobom používania tovaru. Vykonaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito informáciami oboznámil a že týmto rozumie.
6.8. Dodatočné potvrdenie objednávky. Predávajúci je oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať zákazníka o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky) a ďalej je oprávnený požiadať zákazníka o upresnenie správnosti výberu veľkosti u daného tovaru.
6.9. Okamih uzavretia kúpnej zmluvy a potvrdenie objednávky. Zákazník, ktorý dokončí objednávku, od nás obdrží automatické potvrdenie o doručení objednávky na adresu elektronickej pošty zákazníka uvedenú v objednávke či v inom našom formulári (ďalej len "e-mailová adresa zákazníka"). K uzavretiu kúpnej zmluvy dôjde okamihom stlačenia tlačidla "Objednávam", o tom je zákazník informovaný práve prostredníctvom potvrdenia o prijatí objednávky.
6.10. Povinnosti predávajúceho a kupujúceho. Uzavretím kúpnej zmluvy sa zaväzujeme odovzdať Vám zakúpený tovar a umožniť Vám nadobudnutie vlastníckeho práva k tovaru a Vy sa zaväzujete tovar prevziať a uhradiť nám cenu tovaru.
6.11. Kópia VOP a formulára pre odstúpenie od kúpnej zmluvy. Zákazník obdrží kópiu uzavretej kúpnej zmluvy na e-mailovú adresu zákazníka, v znení platných VOP. Zákazník rovnako obdrží formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy.
6.12. Komunikačné prostriedky na diaľku. Zákazník súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí zákazník sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
7. CENA TOVARU A SPÔSOB PLATBY
7.1. Cena. Všetky ceny tovaru sú uvedené v slovenských eurách (EUR) a sú uvedené vrátane DPH.
7.2. Spôsob platby. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy nám môžete uhradiť:
- A. bezhotovostným prevodom,
- B. platobnou kartou online,
- C. dobierkou u vybraných prepravcov.
7.3. Evidencia tržieb. Teraz je naša povinnosť vystaviť zákazníkovi účtenku a zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online pozastavená, od 1. 1. 2023 dôjde k jej zrušeniu.
7.4. Záloha na cenu tovaru. Môžeme od zákazníka požadovať zálohu či inú obdobnú platbu.
7.5. Zľavy z ceny tovaru. Prípadné zľavy z ceny tovaru nami poskytnuté zákazníkom nemožno vzájomne kombinovať.
7.6. Nereálna cena tovaru. V prípade zobrazenia nereálnej ceny napr. v hodnote 0 EUR (slovami: nula eur) alebo zobrazenia vysoko netržnej ceny, keď za netržnú cenu je považovaná taká cena, ktorá je pod našou nákupnou cenou, si vyhradzujeme právo túto položku odstrániť z objednávky. Zákazník bude o tejto skutočnosti informovaný na e-mailovú adresu zákazníka.
7.7. Forma faktúry. Dojednávame si, že faktúry budú zaslané elektronicky, a to na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v objednávke.
8. VÝHRADA VLASTNÍCTVA
8.1. Úplné zaplatenie kúpnej ceny. Vyhradzujeme si u zákazníkov výhradu vlastníctva k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny podľa príslušnej kúpnej zmluvy.
8.2. Výhrada voči zákazníkom podnikateľom. Pre zákazníkov podnikateľov si vyhradzujeme vlastníctvo k tovaru, kým nie sú uhradené všetky pohľadávky, ktoré voči Vám máme. Zákazník je povinný nakladať s tovarom s výhradou vlastníctva s riadnou starostlivosťou a poistiť ho na svoje náklady dostatočne, pre prípad poškodenia na hodnotu nového tovaru.
9. DODANIE TOVARU, ŠKODA SPÔSOBENÁ PREDÁVAJÚCEMU A PRÍPADNÉ ŠKODY SPÔSOBENÉ PRI PREPRAVE TOVARU
9.1. Doprava, osobné prevzatie. Zákazníkovi je podľa jeho voľby tovar zaslaný prostredníctvom dopravcu, ktorého si zákazník zvolil v priebehu objednávky z nami ponúkaných možností alebo osobným prevzatím z nami ponúkaných možností.
9.2. Dodacia doba. Ak je pri tovare uvedené, že je skladom, tak sa zaväzujeme tovar dodať najneskôr do 5 pracovných dní od odoslania objednávky. Dobu dodania zákazník nájde v sekcii "Doprava a platba". Niekedy sa nám môže stať, že tovar označený "skladom" sa vypredá v krátkom časovom okamihu. Ak by nastala situácia, že bude tovar vyčerpaný a nebudeme schopní dodať Vami objednaný tovar v stanovenej dobe, potom Vás budeme kontaktovať, aby sme sa dohodli na ďalšom postupe. Napriek uvedenej dobe dodania sa snažíme pripraviť a doručiť objednávku k zákazníkovi vždy čo najskôr. Pre platby bankovým prevodom či online kartou platí, že od prijatia platby začneme spracovávať objednávku do 2 pracovných dní kedy sa zaväzujeme tovar dodať najneskôr do 5 pracovných dní od prijatia platby.
9.3. Prevzatie tovaru. Pri preprave tovaru zákazníkovi spotrebiteľovi je nami tovar odovzdaný v okamihu, keď dopravca odovzdá tovar zákazníkovi na mieste odovzdania (spravidla prvé dvere/vráta/brána v mieste dodania určené zákazníkom). Práve okamihom prevzatia tovaru zákazníkom prechádza na zákazníka nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru. Ak mal zákazník tovar od dopravcu prevziať, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na zákazníka v okamihu, keď mu bolo umožnené s tovarom disponovať, nie však skôr než v udanú dobu doručenia. V prípade osobného vyzdvihnutia si tovaru zákazníkom sa považuje tovar za dodaný okamihom prevzatia zákazníkom či inou osobou zákazníkom určenou.
9.4. Náklady na zvláštny spôsob prepravy. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky zákazníka, nesie zákazník riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
9.5. Opakované doručenie a náklady s tým spojené. V prípade, že je z dôvodov na strane zákazníka nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo určené v objednávke, je zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
9.6. Škoda, ktorá môže vzniknúť predávajúcemu neprevzatím tovaru. Ak neprevezme zákazník spotrebiteľ tovar pri jeho dodaní dopravcom, tovar je následne vrátený Predávajúcemu a súčasne zákazník spotrebiteľ od kúpnej zmluvy neodstúpi v lehote 14 dní od márneho doručenia tovaru, je predávajúci oprávnený požadovať po zákazníkovi náklady účtované dopravcom na dodanie tovaru späť predávajúcemu. Tento náklad predstavuje pre predávajúceho škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka v zmysle § 2913 ods. 1 občianskeho zákonníka. Predávajúci je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 4,- EUR (slovami: štyri eurá) a ďalej je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.7. Neprevzatie tovaru vo vzťahu k podnikateľovi. Ak neprevezme zákazník podnikateľ tovar pri jeho dodaní prepravcom, tovar je následne vrátený nám ako predávajúcemu, sme oprávnení požadovať po zákazníkovi podnikateľovi náklady účtované prepravcom na dodanie tovaru späť na našu adresu. Tento náklad predstavuje pre predávajúceho škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikateľa v zmysle § 2913 ods. 1 občianskeho zákonníka. Predávajúci je súčasne oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 4,- EUR (slovami: štyri eurá) a ďalej je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.8. Možnosť započítania nárokov. Nárok na úhradu nákladov za uskladnenie tovaru a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podľa tejto časti VOP sme oprávnení v súlade s § 2913 občianskeho zákonníka jednostranne započítať proti nároku zákazníka na vrátenie kúpnej ceny.
9.9. Povinnosti zákazníka pri prevzatí tovaru. Zákazník je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či zákazník obdržal správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či tovar vo svojom balení obsahuje všetko, čo podľa návodu obsahovať má). V prípade viditeľného poškodenia zásielky dopravcom je zákazník povinný takúto zásielku neprevziať od dopravcu vôbec. Nenesieme zodpovednosť za škody spôsobené dopravcom, prípadne neskorým doručením tovaru, či bolo meškanie spôsobené z akéhokoľvek dôvodu.
9.10. Práva z vád. Práva zákazníkov v prípade uplatnenia práva z vád sa riadia podľa nášho reklamačného poriadku a podľa príslušných právnych predpisov českého práva, najmä občianskeho zákonníka.
10. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
10.1. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy v 14 dňoch od prevzatia tovaru. Právo zákazníka spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa riadi podľa časti 4 týchto VOP.
10.2. Právo na odstúpenie prislúcha len spotrebiteľom. Zákazníci podnikatelia majú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktoré im umožňujú príslušné právne predpisy. Zákazník podnikateľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od doručenia tovaru, toto právo prislúcha len spotrebiteľovi. Za predpokladu, že nám zákazník podnikateľ vráti tovar a nejde o uplatnenie práva z vád podľa občianskeho zákonníka, sme oprávnení účtovať náklady na skladovanie tohto tovaru podľa bodu 9.7. a 9.8. týchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikateľa k spätnému odberu tohto tovaru.
10.3. Postup pri vypredaní zásob. Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob tovaru, alebo z dôvodu nedostupnosti objednaného tovaru. Ďalej môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä v prípade, keď zákazník neuhradil riadne a včas kúpnu cenu alebo odmietol prevziať tovar.
10.4. Darček. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý zákazníkovi darček, je darovacia zmluva medzi nami a zákazníkom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy zákazníkom či z našej strany, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a zákazník je nám povinný spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček.
11. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
11.1. Odkaz na občiansky zákonník. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka).
11.2. Odkaz na reklamačný poriadok. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace s našou zodpovednosťou za vady tovaru sú upravené v našom reklamačnom poriadku.
12. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
12.1. Zásady spracovania osobných údajov. Ochrana osobných údajov našich zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Pravidlá pre nakladanie s osobnými údajmi a pravidlá pre zasielanie obchodných oznámení sú upravené v našich zásadách spracovania osobných údajov.
12.2. Obchodné oznámenia. Zasielame zákazníkom obchodné oznámenia s ponukou súvisiaceho tovaru alebo služieb, a to na e-mailovú adresu zákazníka (obchodné oznámenia pre zákazníkov). E-mailová adresa je osobným údajom a je spracovávaná v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) za účelom zasielania obchodných oznámení na základe nášho oprávneného záujmu propagovať naše obdobné výrobky a služby. Zákazník sa môže z odberu obchodných oznámení kedykoľvek odhlásiť.
12.3. Cookies. Používame tzv. cookies, ktoré môžu byť ukladané na koncovom zariadení (buď na základe súhlasu, alebo k ochrane našich oprávnených záujmov). Preferencie si môže zákazník nastaviť priamo na našich webových stránkach, kde nájde bližšie informácie o používaní súborov cookies.
13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA, VRÁTANE ROZHODNÉHO PRÁVA A SÚDNEJ PRÍSLUŠNOSTI
13.1. Záväzok rešpektovať práva spotrebiteľov. V prípade neúmyselného rozporu ustanovení týchto VOP so zákonnými predpismi na ochranu spotrebiteľa majú prednosť tieto ustanovenia a predávajúci sa zaväzuje ich takto dodržiavať.
13.2. Neplatné alebo neúčinné ustanovenie VOP. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
13.3. Vylúčenie Viedenskej dohody. Zmluvné strany si dojednávajú, že výslovne vylučujú použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, alebo aj Viedenský dohovor), a to v súlade s čl. 6 tohto dohovoru.
13.4. Spory a príslušnosť. Zmluvné strany si ďalej dojednávajú, že k riešeniu prípadných sporov z kúpnej zmluvy, kde je prítomný medzinárodný prvok, budú vždy miestne príslušné súdy ČR, miestne určené podľa nášho sídla. Tým nie sú dotknuté práva zákazníkov podľa osobitných právnych predpisov. Zmluvným jazykom je český jazyk.
13.5. Archivovanie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva v znení VOP je nami archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím stranám.
13.6. Ak si dojednáme odlišné podmienky uzavretia kúpnej zmluvy. Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ustanovenia odchylné od VOP je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
13.7. Nevyhnutnosť prijatia VOP pre uzavretie kúpnej zmluvy. Prijatie týchto VOP je dobrovoľné, ale je nevyhnutné na vytvorenie objednávky zákazníkom.
13.8. Platnosť VOP. Tieto VOP sú platné od 20. 5. 2022 a rušia platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok.